Related Posts Plugin for Blogger...

2015/07/07

Bosphorus - Burley flake


İçerik:  Burley (ülkemizde yetişen yüksek kaliteli burley yapraklarında üretilmiş)
Kesim: Flake
Sertlik: Çok sert
Aroma katkısı: Yok
Lezzet: Çok yoğun
Oda Notu: Kötü
Tavsiye: ****



Beğenerek içtiğim ender tütünlerden biridir Burley.
Flake'ler oldukça nemli olarak geliyor, içmeden önce iyice havalandırmak acele etmemek gerekiyor. Tütünün yanışı biraz zor, 4 gün havalandırmama rağmen yinede  ilk yanışta zorluyor, pipoyu ağızdan düşürmemek lazım, çabuk sönüyor. Dil yakması hiç yok.

Tadı Türk Pipo Tütünü'ne oldukça yakın, TPT içenlerin hiç yabancılık çekmeyecekleri bir tütün fakat biraz daha sert bulabilirler.
Tütünün kendi öz aroması ve nikotin oranı oldukça yüksek, bu yüzden aç karnına içmeyi kesinlikle tavsiye etmiyorum aksi taktirde tütünün sertliği midenizde istemediğiniz duygulara sebep olabilir. :)
Tam bir akşam tütünü diyebilirim. Sağlam bir akşam yemeğinden sonra içimine doyum olmaz.
Sert tütün sevenlerin günlük tüketimini karşılayacak bir tütün olsada yeni başlayanlar ve tütünü arada sırada içenler için sürek tütünü olmaya bilir.

Bu tütünü alırken çok sert olduğu konusunda uyarılmıştım, tüm uyarılara rağmen ben mi daha sertim o mu sert bir bakalım diye aldım ve benim gibi sert tütün seven birisi için bile ilk başlarda biraz ağır gelmişti. Tütünün sert yapısına bir kaç içimden sonra anca alışabildim.

Sonuç olarak; oldukça güzel bir tütün, karadeniz yöresinde yetişen nadide Burley yapraklarıyla hazırlanmış son derece değerli bir tütün.  Ben çok sevdim...

Not: Bu ürünün adı "Black Stone flake" olarak değiştirildi.
Paylaş:

1 yorumları oku:

  1. Tütünü yorumlamadan önce söylemek istediğim bir şey var. Ülkemizde kaliteli pipo tütününe ulaşmak ne kadar güç hepimiz biliyoruz. Yıllardır keşke bizim de içilebilir tütün üreten girişimcilerimiz olsa, bu işi deneseler de biz de faydalansak dedik. Üstelik tütünün en güzellerini yetiştiren bir ülkemiz var.

    Net olarak belirteyim, sevgili Birol Salman bu işi denemekten çıkmış, başarmıştır. Sunduğu her tütünü henüz deneme fırsatım olmadı ama denediklerimle kendi kendime bu kanıya vardım. Bunlardan ilki Black Stone adını verdiği saf burley flake.
    Ben bulk olarak aldım. Bütün ve kırık halde flakeler, son derece makul bir nem oranında elime geçti. Bunları vakit kaybetmeden kapağı güzel kapanan bir kavanoza naklettim. Aklınızda olsun, tütünü naylon torbalarda uzun süre saklamayın. Naylondaki kimyasalların içeceğiniz tütüne karışması zaman içinde muhtemeldir.

    İstenilen oranda havalandırıp dolumları hem kırık olarak hem de bozulmamış flake olarak denedim. Her şartta düzenli yanıyor ve temiz bir kül bırakıyor. Bu temiz, beyaz kül, tütünde kimyasallara çok bulaşılmadığını gösteriyor.
    Lezzetteki değişim çok fazla değil. Yalnız yerli burleyin hafif baharatlı gibi bir lezzeti de gelip gidiyor. Dolumun yarısından itibaren arada bir serinlik ve hafif bir tatlılık var. Bu tatlılık burleylere has değil ama virginia şekerine de benzemiyor. Zannedersem yerli tütünün bir özelliği bu. Çok da keyifli.

    Gelelim nikotine. Burley bu :) Yanışı ve ilk bir kaç nefesi kolay olduğu için aldanıp pufpufu şaşırtmamak gerek. Tokat gibi yersiniz yoksa nikotini. Göğsünüzden gırtlağınıza doğru bir tokluk, taş yutmuşçasına. Unutmayın, harmanın adı black stone, kara taş. İlk yakıştan itibaren pufpufları özenli yapıyoruz, sakince. Hem ısınmaz, nemlenmez hem keyfi uzun sürer hem de nikotin tokluğuyla yarıda bırakıp ziyan etmezsiniz. Zaten bu kural her zaman işlemez mi? Bu karışımda buna biraz daha dikkat edilirse iyi olur. Dolumun sonları zaten havai fişekler, ışık gösterileriyle bitiyor. Topuklarınıza kadar iniyor nikotin.

    Alguhan Akşar'ın yorumu

    YanıtlaSil

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...