Related Posts Plugin for Blogger...

2016/06/28

Dunhill - De Luxe Navy Rolls



İçerik: Perique, Virginia
Blend Tipi: Virginia/Perique
Kesim: Curly
Sertlik: orta
Aroma: yok
Lezzet: orta-yoğun
Oda Notu: Çok Kötü
Tavsiye: ****







Tenekeyi açar açmaz Virginianın hoş kokusu tanıdık. Madalyon şeklinde kesilmiş, özenle dizilmiş tütünlerin görüntüsü çok hoş. Nemi benim hoşuma giden bir kıvamda olduğu için hemen kullandım. İki madalyonu üstüste koyup ortadan ikiye katladım, ufalanmasına imkan vermeden pipoya doldurdum. Flake tütünlerde olduğu gibi bunu da özenle böyle pipoya yerleştirince içim uzun ve kaliteli oluyor. İçim esnasında konsantrasyonu da bozmamak lazım, keyfine vara vara son derece yavaş tüttürmekte fayda var.
Kolay yanan bir tütün. İlk yarıyı tamamlamadan Virginianın kalitesine hayran kaldım ama Perique katkısı zannedersem bana fazla geldi. Klasik Perique acı tadının, o karabiberli tat, artarak devam eden bir içim oluyor. Bu acılıkla Virginianın tatlılığı, meyvemsi lezzeti arasında gidip geliyor içim. Acılığı lütfen içimin sertliği olarak algılamayın. Zira sertliği ortaya yakın, yumuşak bir tütün.

İçimin serinliği ve kuruluğu çok tatminkar. Dumanı yavaş yavaş çekerken, dilimin ön kısmını arada sırada yaklaştırırım dumana. Oradan dilimin üzerine ve en son damağa gezdirmeye gayret ederim. Bir çok pipo içicisinin dumanı damağında gezdirerek aldığı kaliteli içim tadına ben öyle varırım. Serin içimlerde bu hareket yakmaz dilimi. Bu tütün de yakmadı.
Külü tertemiz bırakıyor hazneyi.

Bu tütün hakkında okuduğum bazı yorumlarda Perique katkısının çok az olduğuna değinen üstatlar var. Ben açıkçası fazla buldum bu katkıyı. Damak tadı farkları..
Gene bu yorumlarda Escudo tarzı bir tütün olduğu ama bunun kalitesine yaklaşamadığından bahsedilmiş. Escudo deneme fırsatım olursa geri dönüp buraya not düşerim.

Virginia ve Perique karışımlarını sevenlerin muhakkak tatmasını tavsiye ederim.

Alguhan Aksar'ın yorumu
Paylaş:

0 yorumları oku:

Yorum Gönder

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...