Related Posts Plugin for Blogger...

2015/11/04

Bosphorus - New Virginia Flake 2021



İçerik:  Virginia
Blend Tipi: Full Virginia
Kesim: Flake
Sertlik: Orta
Aroma katkısı: Limon, Erik
Lezzet: Yüksek
Oda notu: Çok iyi
Tavsiye: **** 


Bosphorus ürünlerinin zaman içindeki gelişme sürecini ve geçirdiği evrimleri yakinen bilen biriyim.
Ürün geliştirme/üretim ve kalitede; üreticisinin tabiri ile pik noktasına ulaştığı idea edilen, yeni nesil Bosphorus ürünlerinden New Virginia'nın kayda değer bir şekilde ilerleme kaydettiğini görüyorum.

Flake olarak taze bir şekilde sunulduğu için içerisindeki nem oranı biraz fazlaca, bu yüzden iyice havalandırmak (mümkünse uzun süre dinlenmeye bırakmakta) fayda var. Havalandırmadan yaptığım içimlerde ciddi sulanma yaşadım. Flake dilimlerini parçalayıp havalandırmak için öylece bıraktım. Nemini büyük ölçüde attıktan sonraki içimlerde hiç sulanma olmadı.
Hiç acele etmeden, yavaş ve düzenli bir tempoda içilirse tadına doyum olmuyor.

Bu tütünün ilk sürümünü açık konuşmak gerekirse hiç beğenmiyordum. Aromanın acılığı ve tütündeki yavanlık ağızda hissediliyordu. Bir sonraki sürümde bu kötü tad biraz daha düzeltilip tütün "benim açımdan" içilebilir seviyeye yaklaşmıştı. Fakat bu son sürümde, ürün tamamen farklı bir boyuta geçmiş. Eski sürümlerine göre şeker oranı %30 azaltıldığı halde, çok daha tatlı bir içime kavuşmuş.

Şimdi "tütüne eklenen maddelerin oranı düşürüldüğü halde, nasıl oluyor da verdikleri etki artıyor?" gibi bir soru akla gelebilir. İşte bu da üreticinin geliştirdiği yeni üretim teknikleri sonucunda ortaya çıkıyor.

Hissedilir aroma oranında da artış gözlemledim. Tatlı, ekşi aroma lezzeti içimin başından sonuna kadar hissedilebiliyor.
Yumuşak bir içimi var. Kesinlikle yormuyor. Yanışı da gayet iyi. Tek yakışta söndürmeden dibine ulaşmak mümkün.

Sonuç olarak; ben çok beğendim. Gün boyu rahatlıkla tüketilecek orta sertlikte, oldukça lezzetli, başarılı bir tütün.

Eski yorumu değiştirildi
Yorum tarihi 2021 












 




Paylaş:

0 yorumları oku:

Yorum Gönder

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...