Related Posts Plugin for Blogger...

2016/06/25

Bentley - Orange Oriental Type



İçerik: Virginia, Oriental, Latakia
Blend Tipi: English
Kesim: Ribbon
Sertlik: hafif
Aroma: çok hafif
Lezzet: hafif
Oda Notu: Kötü
Tavsiye: **



Üzerinde "oriental" yazısını görüp, kulüp toplantısında bir arkadaştan 4 dolumluk kadar denemek amaçlı aldığım bu tütünü bir haftasonunda denedim.

Genel görüntüsü çok güzel. Üretici der ki ekstra özel Oriental ve Virginia, çok çok az da Latakia. Latakianın miktarı sırmış efendim. Tütünün yakışıklılığından ve paketin de albenili oluşundan inanıyorsunuz denilene ama içtikten sonra öyle değilmiş de diyorsunuz.
Doldurdum pipoyu ve yaktım, çabucak güzelce yandı, güzel bir duman. Ama ilk iki üç nefeste çok yoğun bir baharat tadı, yaktı her yerimi. Ben burnumdan çıkarırım bol bol dumanı. Tuttu mu bir de hapşırık. Aktar dükkanına girersiniz de genziniz yanar hani, öyle bir durum. Portakal diyor adına tütünün, portakalla alakası yok ama oda mis gibi portakal baharat kokularıyla dolmuş. Eşim oda kokusu yardımcım benim. Üstelik latakia ile alakalı hiç bir durum da yok. "Pöh dedim, sırmış.. hiç yok ki latakia bunda!"

Bu tatsız durumdan kurtulmanın yolu ara vermek içime. 1 bardak su ve 10-15 dakika unutmak içimi. Sonra tekrar yaktım pipoyu, bu sefer biraz daha kontrollü, yavaş. Daha iyi oldu, belki de acele etmiştim ilk yakışta. Bu doluyu bitirdim, acı baharattan başka bir tat alamadım.

Akşam saatlerine doğru bir daha aynı tütünden doldurdum. Bu ikinci dolum bambaşkaydı. İçerken hep kontrollü davrandım. Baharatlı tat gene hakim ama sanki arada latakia da geliyor.. "aa o da ne bu da galiba portakal yok yok virginia tadı mıydı acaba?" diye diye anlamadım bile bir içimin nasıl bittiğini. Genzim gene yanıyor ama üzecek kadar değil. Bütün akşam tütünün tadı ağzımdan silinmedi ve hoştu. Bu silinmeyen tat daha çok portakaldı. Sabah bir dolu daha. Bu da ikincinin aynısı. Macera gibi. Bir o tat bir bu tat, hangisi neymiş derken bitip gidiyor tütün.
Ben bu tütünü alışveriş listemden çıkardım. Bu deneme yetti bana. Çok değişiklik istersem ileride alırım. Veya ikram edilirse içerim. Oriental karışımların baharatlı tadını tercih edenler, değişik bir tat ve içimde sürpriz arıyorsanız tavsiye ederim.
Paylaş:

0 yorumları oku:

Yorum Gönder

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...