Related Posts Plugin for Blogger...

2016/07/02

Peterson - University Flake


İçerik: Burley, Virginia
Blend Tipi: Virgini/Burley
Kesim: Flake
Sertlik: sert
Aroma: hafif-orta
Lezzet: yoğun
Oda Notu: İyi
Tavsiye: **





Tütünsüz kalıp bir hafta boyunca Amphora full aromaya talim ettikten sonra bu tütünü içmek büyük lüks. Kaliteli içime olan özlemimi gidermiş oldum. Her flake tütünde olduğu gibi
bu da daha bir özenle ve müsait vakitte içilmesi gereken bir tütün. Günün herhangi bir saatinde iki iş arasında değil de sakin saatlerde içilmesi gerekir diye düşünüyorum. Ben de öyle yaptım. Cumartesi günü sabahtan evin alışverişiydi sonradan da haftaiçinden sarkan işlerin toparlanmasıydı derken yorgun argın öğleden sonra eve geldim.  Tütün kutusu Peterson tütünlerinin diğerlerinde olduğu gibi gayet şık. Açtım kutuyu. Kokladım. Hemen hatırladım bu kokuyu, biraz daha Virginiası fazla olsun demiştim yıllar önce de. Tütünün nemi hemen içilmek üzere ideal ama adet yerini bulsun biraz havalansın. Bu arada boş durmayıp bir kahve hazırladım kendime. Orta büyüklükteki çok sevdiğim Chacom Army pipoma iki yaprağı özenle kıvırıp yerleştirdim.
Pipoyu yaktım. İlk izlenimler keşke harmandaki Burley, Kentucky menşeli Virginiayı bu kadar çok bastırmasıydı ve içim dolu ve uzun olacak şeklindeydi. Daha yoğun Virginia aromasını özleten uzun bir içim oldu.

Ev içerisinde içemiyorum çocuklarım yüzünden. Kapalı bir balkonum var. Bükreşin ortasından geçen nehir manzaralı. Öğleden sonra güneşini de alıyor. Havalar da ilkbaharın ilk günleri kıvamında. Ses seda yok etrafta, haftasonu tenhalaştı şehir. Nehirde misafir yaban ördekleri var onları seyrediyorum. Pipoyu tam 1 saat 40 dakikada içtim. Uzun ve ortamın da müsait olduğu son derece keyifli bir içim oldu. İçimin şaşırtıcı derecede kuru ve serin oluşu bu uzun keyfe tabii ki en büyük katkısı olan faktör. Tütünün sertliği ortanın üzerinde, nikotin oranı yüksek. Külü koyu gri ve kolayca temizlendi.
Pazar günü de yanıma bu tütünü ve son yaptığım canadian pipoyu aldım. Çocukların parkta özgürlüğün tadını çıkarmalarını izlerken tüttürdüm. Bu seferki içim 1 saat 55 dakika. İlkinin aynısı izlenimler. Üçüncü içimim bir tek yaprakla, küçük bir pipoda yaptım, akşam yemeğinden sonra. Bu zaman dilimine yakışmadı..

Özetlemek gerekirse; içimin sertliği ve flakelerin sıkılığından kaynaklanabilecek yakma ve ısınma sorunları bu tütünü yeni başlayanlara önermeme müsaade etmiyor. İçimin hakkını verebilmek için müsait zaman ayırılmalı. Bu kadarı bende yok maalesef. Ancak şu güzel havalarda çocuklar parktayken, bir kahve ile. O da pazardan pazara benim için. Kuru ve uzun içim sağlayan, Virginiası az bir tütün. Temin edebildiğim diğer Virginia harmanları varken bu tütüne ancak işte böyle, bir kaç yılda bir sıra gelir diye düşünüyorum.


Alguhan Aksar'ın yorumu

Paylaş:

1 yorumları oku:

  1. Genel olarak orta düzey sertlikte tütün içen ve aromatik seven arkadaşlara tavsiye etmeyeceğim bir tütün. Üniversite öğrencisi pipocu arkadaşlar ismine bakıp aldanmasın . Denediyseniz Dunhill Royal yactch ile kıyaslanıyor . Royal gerçekten çok sert bir tütün . İçerisinde hafif ekşi erik kokusunu alıyorsunuz . Ben 2019 yılında 2015 yapımı bir kutu içtim ve çok nemliydi . Tütün çok zor yanıyor ve biraz fazla çektiğinizde aşırı sert bir duman geliyor . Bu tütünü havalandırmadan içmenizi kesinlikle önermem. Burley'in baskın bir tadı var tütün de kimi yerlerde virginia'yı arka planda bırakıyor . Nikotin bakımından doyurucu ve tadı gayet yoğun.

    YanıtlaSil

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...