Related Posts Plugin for Blogger...

2016/07/03

Robert McConnell - Original Oriental


İçerik:  Black Cavendish, Latakia, Oriental/Turkish, Virginia
Blend Tipi: Balkan
Kesim: Coarse
Sertlik: hafif orta
Aroma: yok
Lezzet: hafif orta
Oda Notu: İyi
Tavsiye: ***





Tenekeyi açar açmaz buram buram tütün kokusu çarpıyor. Nemi benim tadıma göre biraz fazla. Yarısını bir kavanoza alıp kalan yarısını da orjinal kutuda seyrelttim. İçeceğimden fazlasını da havalandırmaya aldım. Lületaşı pipolarımdan birine sıkı bir dolum yaptım ve yaktım. İlk izlenimler bu harmanın klasik İngiliz harmanlanı olduğu. Ancak Orientalin alışıldık baharatsı tadı neredeyse yok gibi..

Bu ilk izlenim daha ne olduğunu anlamadan, ilk çeyrek içimde, orientalin baharatsı tadının bastırmasıyla hemen değişiyor ve yerine "tamam yahu, oriental yazmış zaten adam kutuya" dedirtiyor. İçim ilerledikçe bu Orientale has egzotik baharatsı tadı artmaya ve değişmeye başlıyor. Değişim, genizde hissedilen karabiber acılığı ve gıdıklaması. Bu da harmandaki Perique ilavesinin eseri..

Prospektüste Latakia hakkında bilgi yok ama azıcık Perique ilavesi yapıldığı yazıyor. Bence Latakia ilavesi var ve bunun Lerique ile bir araya geldiği yerde hele bir de oriental tütün varsa zannediyorsunuz ki barut gibi bir tütün bu. Bilakis içimi son derece tatlı ve yumuşak bir tütün. Cavendish ilavesi de prospektüste yazıyor ama ben ayırt edemedim. Zannedersem tütünün genel tatlılığına bu da destek veriyor.

İçimin son yarısı, hatta ve hatta son çeyreği karabiber tadının baharatlı Oriental lezzetleriyle bir arada seyretmesinden ibaret, biraz sertleşiyor.
Kül pırıl pırıl terkediyor pipoyu.

Benim açımdan bir dezavantajı var tütünün. Çok kolay yandığını düşünüyorum. Sıkı dolular yapmama rağmen içim süresini uzatamadım pek. Tütünün tatlı ve lezzetli içimi zaten hızlı içirerek kandırıyor insanı. Buna bir de kolay yanışını eklerseniz keyfiniz kısa sürebilir. Buna rağmen anormal ısınma ve nemlenme yapmıyor.

Latakiası bol harman sevenleri hayal kırıklığına uğratabilir ama Oriental tutkunları için biçilmez kaftan. Orientallerin ve Perique ilavesinin yaratmış olduğu çok sertlilik bu harmanda son derece dengeli ve yumuşak. O yüzden aromatiklere alışık olanların da bu tütünden hoşlanacağını tahmin ediyorum.
Paylaş:

0 yorumları oku:

Yorum Gönder

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...