Related Posts Plugin for Blogger...

2016/08/09

Arango - Balkan Supreme


İçerik:  Black Cavendish, Latakia, Oriental/Turkish, Virginia
Blend Tipi: Balkan
Kesim: Mixture
Aroma Katkısı: Yok
Sertlik: Orta-Hafif (tatlı-sert)
Lezzet: Orta-yoğun
Oda notu: İyi
Tavsiye: ****





 Çok sevgili dostum Egemen Hazar Arango: Balkan Supreme tütün değerlendirme yazısı ile sizlerle.

Saygıdeğer hanım efendiler ve bey efendiler! Bu gün benim yaklaşık iki ay önce tanıştığım bir tütün hakkında görüşlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Öncelikle burada paylaştığım izlenimlerimin daha önceki paylaşımlarımda da belirttiğim gibi, profesyonel bir yorumlama değil, sadece amatörce paylaşımlarım olduğunu belirtir, içimizde bu işi çok profesyonelce yapan büyüklerim ve arkadaşlarıma paylaşımda yaptığım hataları düzelterek bana geri bildirimde bulunmalarını diliyorum.
Yine daha önceleri belirttiğim gibi; tütün yorumlamasının gerçekten çok zor olduğunu ve başkalarını yönlendirebilecek yorumlar yapmaktansa, aromasız ve basma tütünler kullanan büyüklerimin (tamamen benim tarzımdan dolayı, yoksa aromalı tütün tüketen arkadaşlara saygsızlık etmek istemem, hatta “Peterson- Irish Wiskey tütünün aromalı olmasına rağmen hayranlıkla içtiğim tütünlerden biri ve tek aromalı tercihimin de bu tütün olduğunu bildirmek isterim) özellikle basma tütünler hakkında yorumlarını okuyup, fikirlerini almak bana her zaman çok daha fazla keyif vermiştir.

Bugün bahsedeceğim ürün bir ribbon cut.



Ürün; Güzel vakumlanmış bir poşet içerisinde satın alındı. Ürünün açıklamasında, Balkan Latakiası,virginia, cavendish ve Türkiye’nin Samsun yöresi (Virginianın kaynağı sanırım) tütünlerinin bir harmanı olduğundan bahsedilmiş.

Tütüne ulaşır ulaşmaz sizi muhteşem bir Latakia kokusu karşılıyor ve sırılsıklam ıslak olmaktan ziyade, içime hazır bir halde.Ben çok fazla nemli tütünler kullanmaktan uzak biri olarak tütünü içime hazır buldum.
Bu tütünü ilk denemelerimde üç farklı kil pipo kullanmıştım. Ve gerçekten harmanın içeriğinde bulunan tüm türlerin lezzetini bir orkestra şefi misali ayrı ayrı aldım. Daha sonra kullanmaya sekiz ayrı, geniş çanaklı pipoyla devam ettim.
Tütünü ısıttığımda çanak üzerinde çok güzel beyaz/ gri bir kül tabakası oluştu. Bu kül tabakasını temizledikten sonra tütünü yaktığımda, istikrarlı bir yanış elde ettiğimi söyleye bilirim. Duman da serin ve gayet hoştu. Her seferinde ve farklı pek çok ortamda(ev,rüzgarlı güverte gezileri ve sakin açık havalar) hiç sönmeyen, bir buçuk saatten uzun içimler sağlayan yanışlar elde ettim. Isınma kabul edilebilir düzeydeydi. Yanma bittiğinde pipomu temizlerken elde ettiğim kül yine beyaz – grilikte bir küldü.Filtre tütünü dediğim tütün (benim şahşen içmediğim ve pipo çanağının dibinde bıraktığım tütün) neredeyse simsiyah olmuştu. Yani tütün üstte yanan tütünü bence çok iyi filtre ediyor. Sulanmadan ziyade filtre tütünü ıslanmıştı sadece diyebilirim. Popolarımı temizlediğimde ise temizleme çubukları (bu tür demelerde özellikle sert beyaz çubuklar kullanıyorum!) makul açık sarı renge boyandılar.
İçimi tatlı, sert..
Benim kriterlerime göre oda notu konusuna değinecek olursak; arkadaşlarım ve yakınlarım Latakia içeren bir tütün kullandığımı anlayadı (Anlasaydılar, anlardım ). Bazı arkadaşlar kokusundan bihayli haz aldı (bunlar genelde hazır sarılmış sigara tüketicileri), bazıları (sarma sigara kullananlar) ise rahatsız edici olmayan fakat saf bir bir tütün kokusunun varlığından bahsettiler.
Saygıdeğer büyüklerim ve dotlarım; burada kendimce paylaşmaya çalıştıklarım, tamamen benim kişisel damak tadımla alakalı fikirlerimden ibarettir. Bu tütünü daha önce denemiş, yorum yapma değeri bulmamış, benden tecrübeli kardeşlerime ve büyüklerime karşı ukalalık yapmak istemem. Sadece yüzelli gr kadar tüketmiş biri olarak sadece düşüncelerimi ifade etmek istedim. Umarın deneyen arkadaşlar da olumlu/olumsuz, bizimle görüşlerini paylaşırlar

Saygı ve muhabbetlerimle…

Egemen Hazar'ın yorumu
Kaynak: http://www.pipodunyasi.com/arango-balkan-supreme.html



Paylaş:

1 yorumları oku:

  1. Öncelikle tütünü bana ikram eden Tunç abime teşekkür ederim . Sert ya da sade tütün sevenler için üzücü , aromatik sevip de sert ya da sade tütün sevmeyenler için güzel haberlerim var . Bu tütün aromatik olarak değerlendirdiğim , içerisinde fındık , karamel vb. anlayamadığım tatları barındıran , latakia tadı az ve diğer tütünlerin tadı da az hissedilen , aroması sıkmayan , latakiası boğmayan hafif içimi olan güzel bir tütün .

    YanıtlaSil

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...