Related Posts Plugin for Blogger...

2016/08/09

Cornell & Diehl - Byzantium


İçerik:  Latakia, Oriental/Turkish, Perique
Blend Tipi: Balkan
Kesim: Ribbon
Aroma Katkısı: Yok
Sertlik: Orta-Sert
Lezzet: Orta-Yoğun
Oda notu: Kötü
Tavsiye: ****



Merhaba sevgili dostlar. Bugün sizlerle geçen ay Serkan Özseyhan dostumun tavsiyesi üzerine tanıştığım bir tütün hakkında düşüncelerimi paylaşmak istedim. Meslek denizcilik olunca, yurt dışında hoş tütünlerle buluşmak biraz daha kolay oluyor.

Umarım yazımı ukalalık olarak görmezsiniz. Tütün yorumcusu değilim, az sonra yazacaklarım sadece; kendim için not aldığım tütün defterinden bir derleme. Fakat; bu tütünle ilgili derlememi sizlerle de paylaşmak istedim.



Tütünümüz Byzantium

Teneke kutusunun üzerinde, “Lazkiye(Latakia-Latakya) ve Perique ” tütünlerinden, geleneksel doğu harmanı olarak imal edildiği belirtilmiş. Ayrıca satıcının sunduğu katalogda doğu tütünlerinin de karışımı olduğu ifade edilmiş.
Paketleme çok iyi yapılmış. Kutuyu açtığımda sanki dün paketlenmiş gibi taze bir tütünle karşılaştım. Nemlilik oranı biraz fazla olsa da( ben biraz fazla kurutarak içmeyi seviyorum, ancak gerçekten bana göre biraz fazla nemliydi), kutuyu açar açmaz doluma hazırdı. İçerisindeki sap vs.. miktarı makul sayılabilecek ölçülerin sınırında.
Tütünü burnuma yaklaştırdığımda Balkanlardan esen hoş bir kokuyla mest olmakla beraber, kendimi çocukluğumda ailece gittiğimiz piknik günlerindeki gibi, dedemin pipo kutusunun yanında buldum bir an.
Tütün rengi ve kokusuyla “Muhteşem bir Lazkiye içimi olacağım” diye çığlıklar ata dursun; ben hemen, ilk kez denediğim tütünler için kullandığım, rahmetli dayımın bana hediyesi olan, kil pipomu özenle kadife kılıfından çıkarıp merasime başladım.



Tütünü ısıttığımda çanak üzerinde çok güzel gri bir kül tabakası oluştu. Pipolarım bu tütünün yanışı sırasında neredeyse hiç ısınmadı. Serin bir içim sağladığı kesin. Perique’ın muhteşem bir aroma, serinlik ve içime doyuruculuk katmış olduğu inkar edilemez bir gerçek.

Pipomun külünü boşaltırken, yeterli bir nikotin aldığım, kesinlikle yeterli geldiği, ikinci bir dolumu hazırda bekletmekten, ilk içim sonrası vaz geçmemden anlaşılmış. Ev ahalisi böyle buyurdu Bu notları, yedi ayrı pipoyla, her gün en az iki dolum tüketerek geçirdiğim on günün sonunda aldım ve bu esnada sadece bir tek ve aynı pipoda beklediğimden fazla sulanma oldu. Sanırım pipodan kaynaklanan bir durum.
İçim kolaylığı açısından acemi içiciler için bile rahat olabileceğini düşünüyorum.
Hazneyi temizlerken bembeyaz bir külle karşılaştım.
Son olarak, pipoyu içtiğim odayı terk ettikten birkaç saat sonra aynı mekânı ziyaret ettiğimde, rahatsızlık vermeyen, bir koku karşıladı beni. Lazkiye’ ye has bir koku vardı yine. Bir pipo kullanıcısını her ne kadar rahatsız etmese de, kullanmayan kişilerin hiç birinden güzel bir kokusu olduğuna dair tek bir kelime duymadım
Bundan sonra stoklarımdan eksileceğini hiç zannetmiyorum açıkcası. Serkan Özseyhan dostuma beni bu tütünle tanıştırdığı için, akciğer kanseri olacağım güne kadar çok teşekkür ederim.

Egemen Hazar'ın yorumu





Paylaş:

0 yorumları oku:

Yorum Gönder

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...