Related Posts Plugin for Blogger...

2016/11/25

McClelland - No. 620 Mocha Black


İçerik:  Black Cavendish
Blend Tipi: Aromatik
Kesim: Ribbon
Aroma:
Aroma Katkısı: Cocoa / Chocolate, Coffee
Sertlik: Orta
Lezzet: Orta
Oda notu: İyi
Tavsiye: ***
(statlar tobaccoreviews'a göre verildi)

(Rahmetli Ömer Parlar'ın yazdığı eski bir yorumu buldum ve paylaşmak istedim...)

Benim kargolar ancak bu gün geldi. Malum mekanımız biraz sapa, pek gelen geçen olmuyor.
Paketleri açtık, merak ile ilk olarak MOCHA doldurdum küçük boy Buckingham pipoma. Bende iki adet olan bu pipolara Tarık bey “eczahane piposu” diyor. Aslında bu tanımın mucidi Coşkun bey arkadaşımızdır. İstanbul'lu arkadaşlar bilirler, pipo ve benzeri aksamın bulunmadığı yıllarda Beyoğlu İstiklal Caddesi Ağacami önünde Pamuk Eczahanesi vardır. Onun vitrininde ithal pipolar vardı. Şimdi de var mı bilmiyorum, vitrine bakar bakar geçerdik iç çekerek, paramız yetmediği için. Hatırladığım kadarıyla Taksim meydanında tiyatronun sırasında bir eczahane daha vardır pipo satan. Eğer hala duruyorsa.
Eczahane piposu olsun veya olmasın, yeni bir tütünü denemek için kullandığım çok işe yarayan 5-6 adet küçük pipolarımından biridir. Az kullanıldıkları için her zaman içime hazır beklerler ve küçük olmaları nedeniyle de deneme içimleri için çok işe yararlar.
Lafı çok uzattık gelelim şu kapkara tütüne: Ağzı kilitli poşeti açtığım zaman bir pastahane kokusu sardı etrafı. Ben diyeyim kahve - kakao kokusu, siz deyiniz çikolata kokusu. Ya da hepsi birden. Ama tütüne benzer bir şey yok ortada. Sanki Zonguldak Karadon Bölgesi kömür ocaklarından toplanmış gibi. Nemi baştan biraz fazla gibi gözüktü ama içmeye başlayınca kömür misali kolay yanmaya başladı. Bir de güzel koku, demeyiniz gitsin. İçimi ise çok kolay, söndürmeye kalksanız neredeyse itiraz edecek gibi, kolay kolay sönmüyor.
İşin kötü tarafı, tütünün isminden başka bildiğimiz bir şey yok. İçtik bitirdik ama neyin nesidir bu tütün bir araştırıp bakalım dedik. Tobacco Reviews'de bulabildiğim eğer bu ise Black Mocha diye bir tütün var. Holt's Cigar Company diye ABD mahreçli bir şirketin üretimi. Puro üreticisi bir firmanın pipo tütünü ile ilgisi ne ola ki? Hava ile işlem görmüş bu harman için sizlere tam söylediğim gibi kahve-kakao-çikolata lezzeti diyor. İyi de kardeşim bunun tütünü nerede? Galiba tütün koymayı unutmuşlar. Bir muhterem de buna 4 yıldız vermiş.
Neyse sonuna kadar içtim. Bakınız pipo içtim demiyorum, “sonuna kadar içtim” diyorum.Çok da hoşuma gitti doğrusu; höpürdete hüpürdete kahve, kakao, sıcak çikolata içer gibi. Ama pipo içer gibi değil. Evin üst katındaki odaların en ücra köşeleri bile çikolata kokuyor. Eşyalar memnun, bizim hanım memnun.
Senelerdir alışmışız ağzımızı burnumuzu çarşamba pazarına çeviren tütünleri içmeye, gelsin TPT gitsin TPT, çok mu sert oldu hadi biraz hafifletelim, yakalım bir Yayladağ. Bu içince ciğerlerimizin bize bir teşekkür etmediği kaldı.
Uzun lafın kısası bunu içerseniz kimi arkadaşların çok hoşuna gidebilir ama pipo içmiş, tütün içmiş olmazsınız. Mocha'yı koydum bir cam kavanoza saklayacağım. Bayramda bir misafirim gelir de çikolata ikram edersiniz “yok ben almayım, şekerim var” derse hemen ikram edeceğim “buyrun size sıfır şeker” diye.
Her ne ise hepinize keyifli içimler.



Paylaş:

1 yorumları oku:

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...