Related Posts Plugin for Blogger...

2016/12/17

Pfeifen Huber - Epikur


İçerik:  Virginia
Blend Tipi: Full Virginia
Kesim: Plug
Aroma:
Aroma Katkısı: Yok
Sertlik: Orta
Lezzet: Orta
Oda notu: İyi
Tavsiye: *





Yanmayan/İçilemeyen Plug: Pfeifen Huber (veya Georg Huber) - Epikur

Daha önce plug kesim tütünlerin bazılarından epeyce tükettim. Örneğin; Peterson - Peterson's Perfect Plug (3 P's), G. L. Pease - JackKnife Plug vb. Fakat bu tütün kadar zor yanan (hatta yanmayan) ve içilemeyen bir başka tütün görmedim. Plug tütünleri "cube cut" olarak keserek veya ince dilim "flake" şeklinde keserek içebiliyorsunuz. Yahut flake kesip, rublayabilirsiniz (parçalayabilirsiniz).
Diğer plug tütünlerde olduğu gibi bu tütünün de nemi inanılmaz. Plug tütünler, çok uzun süre nemli şekilde saklanabiliyorlar. İddiaya göre uzun deniz yolculukları yapan ve pipo içen eski denizciler, seyahatleri esnasında tütünlerini kurutmadan saklayabilmek için tütünleri nemli şekilde pressleyerek "plug" dediğimiz şeyi bulmuşlar.
Eski denizcileri bir kenara bırakalım ve günümüz şartlarına dönelim. Bu tütün, iki ay kadar masanın üzerinde yarım yamalak bir poşet içinde oda sıcaklığında kaldı ve neredeyse hiç kurumadı. Şayet başka bir tütün olsaydı çoktan kurumuş olurdu. En üst katmandaki yapraklar hariç içi hep ıslaktı. (Lütfen buraya dikkat edin "nemliydi" demiyorum; "ıslaktı"). Birçok virginia ihtiva eden tütünü paketinden ilk çıktığındaki nemi ile (neredeyse ıslak) şekilde tükettim. Örneğin; Samuel Gawith - FVF, Samuel Gawith - Sam's Flake vb. Hatta bazı virginia harmanlarından ıslak olarak çok daha fazla keyif almışımdır. İlk başlarda yanma sorunları olsa da 10-15 çekim sonrasında güzel bir yanış elde edilebiliyordu.
Tütünü bıçak yardımıyla cube cut şeklinde kestim ve pipoma doldurdum. Fakat bir türlü yanmadı. Yanıyor ve hemen sönüyordu. Çakmak kullanmaktan ellerim ağrıdı ve dolumun yarısına bile gelmeden bıraktım. O kadar çok yaktım ki çektiğim yakma çilesi tütünden alacağım zevkin önüne geçmişti.
Bir sonraki denemem de ise; dakikalarca uğraşarak bir öncekinden daha küçük şekilde cube cut kestim ve nemini alması için 3-4 saat kadar havalandırdım. Kestiğim tütünler elime aldığımda kupkuruydu ve güzelce parçalanıyordu. Büyük bir keyifle pipoma doldurdum. Fakat o da ne? Maalesef yine yanmadı. Yazık ki yine aynı senaryo ile karşılaştım.
Yılmadım, "başka bir şekilde parçalamalı veya doldurmalıyım" diye düşündüm.
Bu kez flake olarak kestim. Yine 3-4 saat havalandırdım ve güzelce rubladıktan sonra pipoma doldurdum. Fakat yine yanmadı. Yanmadı ve yanmadı!
Bir başka denememde ise; ince ince flake şeklinde kestim ve parçalamak için grinder kullandım. Grinder ile tütün parçalarını un ufak ettim. Neredeyse toz haline geldi. Maalesef yine yanmadı. Yanmadı ve yanmadı!
Bir plug tütünü içmek için gereken her türlü kesim şeklini denedim. Kuru denedim, nemli denedim. Flake denedim, cube cut denedim. Toz şeklinde denedim. Denedim de denedim. Ne yaparsam yapayım bu tütünü yakamadım. Güzel bir yanış asla yakalayamadım. Çok çabuk sönüyor ve çakmak sürekli elinizde uğraşıyorsunuz.
İnternette okuduğum birçok yerde tadının Samuel Gawith - Full Virginia Flake gibi, hatta aynısı olduğu iddiaları var. Aynı zamanda şu an piyasada olmayan Samuel Gawith - Full Virginia Plug'a da benzetenler mevcut. Keşke doğru düzgün yakabilseydim, içebilseydim ve ben de tam olarak neye benzediğini anlayabilseydim. Keşke bu aptal tütün bana bu imkanı verseydi. Ancak vermedi, olmadı maalesef.
Bu tütün, harcayağınız para ve emeğe ne yazık ki değmez. Pfeifen Huber, yanmayan ve içilemeyen, plug kesim bir tütün yapmış.
"Ben ettim, siz etmeyin."

Fatih Ünal yorumu


Paylaş:

0 yorumları oku:

Yorum Gönder

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...