Related Posts Plugin for Blogger...

2016/07/14

Bosphorus - 2016’s VALUE Flake


İçerik:  Kırmızı Virjinya, Oryantal, Burley ve Perigue
Blend Tipi: Virginia ve Perique
Kesim: Flake
Sertlik: Orta-Sert
Aroma: HAfif
Lezzet: Orta-üstü
Oda notu: İyi
Tavsiye: ****




Bosphorus'un 2016 yeni ürünlerinden  biri olan Value Flake, uygulandığı özel fermantasyon yöntemi ile tütünün tamamı siyaha yakın bir renkte.

Flakeler nem oranı itibari ile hemen dolum yapıp içmeye pek müsait değiller ama herkes kendi zevkine göre istediği nem oranını elde edinceye kadar havalandırabilir. Ben kuruya yakın fakat öz nemini kaybetmemiş halini seviyorum flakelerin. Ne çok kuru olup pipoyu gereksiz yere ısıtacak, nede çok nemli olup sulanma, tıkanma gibi can sıkıcı hale gelecek. Bu yüzden hiç acele etmedim ve iki gün kadar açıkta bıraktım, anca benim sevdiğim kıvama geldi ve flake içmeme rağmen pekte zorluk çıkarmadı.

Kenarından bir miktar ayırdığım tek parça bir dilim flake'i dörde katlayarak geniş ve derin bir pipoya özenle yerleştirdim, tam sığdı. Havalandırma sürecinin ardından tütün sertliğini tam olarak ortaya çıkardı, öyle ki; günün ilk içiminde, içimin ortalarında kısa bir süre göğsüme tekme yemiş gibi hissettim :)  fakat lezzeti o kadar yerinde ki bu sertliğe aldırış etmeden içmeye devam edebildim.

Finalde ise özenle hazırlanmış, son derece kaliteli bir tütün içmenin ayrıcalığını yaşamanın verdiği hazla, damağında bıraktığı  o güzel tadı hissederken, pipoda ki tütünün bitmek üzere olduğunu anladığında yaşanan burukluk arasında gidip gelmelere sebep oluyor.
İşte güzel bir pipo tütünü tam olarak bunu yapar, bitmesini istemezsin.

Perigue ve sert tütün sevenlerin favori tütünlerinden bir olacağını düşünüyorum. Oldukça lezzetli bir ürün, belki bu sertlik günün erken saatlerinde içime uygun olmayabilir ama günde bir kaç dolum içmek isteyebilirsiniz. Hele akşam yemeğinden sonra çay  veya kahve ile beraber tüketilirse tadına doyum olmaz.

Oldukça serin ve tatlı bir içime sahip, bu tatlılık tütün lezzetini gölgelemiyor.
Her ne kadar yoğun Perique tadı, Burleyin sertliği ile beraber tütünün tamamına sertlik bakımından hakim olsa da Oryantal ve Virginia tadını almanıza engel olmuyor, Türk tütünlerinde ki o hafif acılı baharatlı tadı içimin her safhasında alabiliyorsunuz.

Yeni başlayanlar veya bu tütünü ilk kez deneyecekler hiç acele etmesinler. Uygun şekilde havalandırdıktan sonra ve flake leri parçalayarak yaptığım dolumlarda daha çok keyif aldım...


Paylaş:

0 yorumları oku:

Yorum Gönder

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...