Related Posts Plugin for Blogger...

2016/07/01

McClelland - Yenice Agonya (Grand Orientals)


İçerik: Yenice, Virginia
Blend Tipi: Oriental
Kesim: Ribbon
Sertlik: hafif
Aroma Katkısı: Yok
Lezzet: hafif
Oda Notu: Çok İyi
Tavsiye: ***



McClelland's Grand Orientals serisinden devam ettiğim tütün keyfi bu sefer Yenice Agonya ile devam etti.
Harmanın içeriğini oluşturan Yenice menşeli tütün, Çanakkale bölgesinde, antik Truva'ya çok yakın Yenice yöresinde yetişiyor. Çok meşhur bir Türk tütünü.

Kutuyu açar açmaz gene McClelland'a has bariz ekşi, ketçapa benzer kokuyu alıyorsunuz. Daha önce içtiğim Yenice Supreme'den alışık olduğum için bu kokuya, yadırgamıyorum. Hatta beni bekleyen keyfin heyecanına kapılıyorum. Zaten 50 grlık kutu ne zaman başladı ne zaman bitti bilemedim..

Tütünün nemi hemen içebileceğim kıvamda olduğu için vakit kaybetmedim. Aslında havalandırılsa o tatlı-ekşi tadı oturuyor. Daha sonraki içimlerde buna dikkat ettim. İlk izlenim Yenice Supreme ile arasında çok fark olmadığı yönünde. İçim ilerledikçe farkları görmeye başladım. Bir kere içimi çok daha hafif ve tatlı-ekşi lezzet daha bariz. Çok keyifli yanan tütünün, ısınma ve içim kalitesinden taviz vermeme özelliği bereketini azaltıyor. Lezzetine de kapılıp uzun içim keyfinden insanı vazgeçiriyor, çabucak yercesine bitiriyorum dolumları. Daha sonraları kendimi zorlayarak bunu kontrol altına aldım, içimi uzattım. Tabii ki çok daha keyifli oldu.

Son derece hafif ve serin, Yenicenin hafif ve rahatsız etmeyen baharatsı tadına eşlik eden tatlı-ekşi bir lezzet arasında gidip gelen içimler oldu hep.

Külü pamuk gibi yumuşacık. Temizleniveriyor hazne.

Kaprissiz içimiyle gün içerisinde herhangi bir saatte, özellikle sabahları ilk içime çok yakıştırdığım bir tütün. Gene de akşamları daha sert bir içim tercih ederim. Lületaşı pipolarla tadına doyum olmadı.. 4 yıldızı haketmesine karşın, Yenidje Supreme bundan bir gömlek üstün olduğu için 1 yıldız eksik vermek zorunda kaldım.

Alguhan Aksar'ın yorumu

Paylaş:

0 yorumları oku:

Yorum Gönder

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...