Related Posts Plugin for Blogger...

2016/07/03

Rattray - Marlin Flake (British Collection)


İçerik:  Black Cavendish, Perique, Virginia
Blend Tipi: Virginia/Perique
Kesim: Flake
Sertlik: hafif-orta
Aroma: Yok
Lezzet: orta
Oda Notu: Kötü
Tavsiye: **





Hatırladığım kadarıyla bir kaç yıl evvel lezzetine doyamayarak içtiğim bu tütünü maalesef bu son içişimde pek beğenmedim. Tütünü az havalandırdım, çok havalandırdım, kuruttum, çeşit çeşit pipoyla içtim. 50 g'dan fazlasını tükettim. Günün her saatinde gerek yalın gerekse çay, kahve, su, vs. eşliğinde içtim. Olmadı. Ya benim tadım değişti, ya yanlış hatırlıyorum ya da Rattray bu harmanda bir değişiklik yaptı.


Kutunun içerisindeki flakeler uzun. Rulo yapılıp kutuya konmuş. Bu Virginia, Cavendish ve Perique harmanının koyu rengi, kahverengili alacalı bulacalı görüntüsü iştah kabartıyor. Kutudan buram buram çıkmasını beklediğim Virginia kokusu maalesef Cavendishin o mayhoş tatlı kokusu tarafından bastırılmış. Maalesef dediğime bakmayın. Benim ağız tadıma bu bol Cavendishli harmanlar hiç uymaz, o yüzden. Daha bu ilk kokudan doğan hayal kırıklığıyla tütünü havalandırmakla başladım işe. Flakeler çok kırılgan. Buna rağmen flake yapısını bozmadan özenle yerleştiriyorum pipoya. İlk yakış ve içim boyunca yanması sorunsuz.

İlk lezzet Cavendishin diğer her aromayı bastırmasıyla, mayhoş tatlı bir lezzet. İçtiğim her dolumun ilk yarımını keyifsizce içtim. Yarıdan itibaren kaliteli Virginia kendini gösterirken hafif Perique acılığı ile neşelenmeye başladım. Sonlara doğru, harmandaki oranlarına isyan edercesine perique ve virginia yarışıyorlar. Virginianın serin hoş tatlılığı, Periquein karabiberliliği. Lakin Cavendish benim keyfimi törpülemekten vazgeçmiyor.

Temiz, gri renkte bir kül bırakıyor. Nemlenmeye müsait bir tütün, ağır ağır içmekte fayda var.

Aromatik tütünlerden Virginia saflarına geçişi merak edenlere, Virginia harmanlarında değişikliği veya tatlılığı arayanlara tavsiye ederim. Son derece kaliteli bir pipo tütünü. Ne var ki içeriğindeki Cavendish oranı benim tadıma göre fazla. Zannediyorum bu tütünü daha uzun yıllar aramayacağım.

Alguhan Aksar'ın yorumu


Paylaş:

0 yorumları oku:

Yorum Gönder

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...