Related Posts Plugin for Blogger...

2016/07/04

Samuel Gawith - Balkan Flake


İçerik: Virginia, Latakia
Blend Tipi: Virginia ve Latakia
Kesim: Flake
Sertlik: orta
Aroma: yok
Lezzet: orta
Oda Notu: İyi
Tavsiye: ***



Nem oranı yüksek. 10-15 dakikalık havalandırmadan sonra yaktığım ilk pipodan pek bir şey anlamadım. Hem flake, hem nem yüksek olunca biraz ızdıraba dönüyor iş.
İkinci doluyu hemen yapmadım, aradan bir kaç gün geçti. Bu sefer küçük hazneli bir pipo seçip, bir tek yaprağı bıraktım iyice havalansın, yarım saat kadar..
Özenle hakettiği şekilde bu yaprağı pipoya tıkmadım, yerleştirdim. İlkinden daha kolay yandı ama gene de içimin biraz özen, sabır ve konsantrasyon gerektirdiğini belli etti. Ben de onun istediği gibi yaptım. Son derece serin ve ilk izlenimlerin aksine çok da sert olmayan bir içimi var tütünün. Azıcık dengeyi kaçırıp körüklersem nemleneceği ve sonlara doğru tadın kaçacağı besbelli.
Tek yapraklı bu içim 1 saat kadar sürdü. Büyük keyifle Latakianın lezzetini tadarken Virginianın olgunluğunun farkına varmamak imkansız. Yarıdan sonra biraz acılaşmaya başlasa da en sona dek bence çok dengeli bir içimi var.
"Balkan" türüne yaraşır harika bir harman yaptıklarına kanaat getirdim bu ikinciyi takip eden diğer içimlerde. Okuduğum diğer inceleme yazılarında direk üreticiyle görüşmüş olan meraklıların, üreticinin bu harmanda kesinlikle yapay hiç bir aroma veya katkı kullanmadığını garanti ettiklerini söylüyorlar. Bunu içince zaten anlıyorsunuz. Denediğim Balkan harmanları arasında en iyileriden biri bu.

Kar kış manzaralarına ve sıcak bir içecek eşliğinde içilmesine yakıştırdım bu tütünü.

Her saatte içilecek bir tütün değil yalnız. Özellikle akşamları yemeklerden sonra tercih ederim diyorum ama kutuyu yarıladık bile. Damakta bıraktığı lezzet uzun süre kalıcı oluyor. Zaten kaliteli Latakiaların özelliği de bu.. Mutlaka ama mutlaka müsait vakit ayırıp son derece özenilerek içilmesi gerektiğini düşünüyorum. Aksi halde sık sık sönecek ve nemlenecek siz de gereksiz yere bu tütüne küseceksiniz. Flakeleri ufalar içerim ben, o zaman sönmez o kadar diyebilirsiniz ama bu sefer de tütünün hakkını verememiş olursunuz. Gene de keyif tercihi tabii...

Külü kolay temizlenmesine karşın diplerde nemlenme yapmaya müsait bir içimi olduğundan belki biraz pipo dibini fazla karıştırmak gerekebilir.

Balkan harmanları severlerin mutlaka stoğunda bulundurmasını öneririm.
Yeni başlayanlara ve Latakia ile ilk tanışacaklara da pek önermiyorum.

Alguhan Aksar'ın yorumu

Paylaş:

0 yorumları oku:

Yorum Gönder

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...