Related Posts Plugin for Blogger...

2015/09/01

Tabac Turc - Yayladağ Vanilyalı

İçerik: Yayladağ, Bitlis, İzmir
Blend Tipi: Aromalı
Kesim: Flake
Sertlik: Hafif
Aroma katkısı: Vanilya, Alkol
Lezzet: Az
Oda Notu: Kötü
Tavsiye:*


Yaklaşık 10 ay önce alıp, hiç içmeden kavanoza koyup dinlenmeye bıraktığım Yayladağ vanilyalı tütünü; geçen gece nerden estiyse "bir bakayım nasılmış" diye gecenin bir yarısı bir dolum  içme gafletinde bulundum. İçtiğime de pişman oldum. 

Ağzımda maltepe sigara tadı veya küllük yalamışımda peşine ağzımı çalkalamayı unutmuşum gibi bir tad hali üzere yatağa girdim. (yok, madem beğenmedin ne diye dibine kadar içiyorsun. neyse...) Ağzımda kalan bu kötü tadı her yutkunduğumda tekrar tekrar hissettiğim için o gece uyumak bi hayli güç  ve sevimsiz oldu. 

Bana sorsalar "bu ürün ne çeşit?" diye... hiç düşünmeden alkollü derdim. Zira vanilya tadını hiç alamadım. Sadece birazcık kokusu var, vanilya dan pek eser yok maalesef. 
Alkol oranı ise o kadar fazla-ki içerken bunu rahatlıkla hissedebiliyorum. Hem tütünün tadını bozmuş hemde içim kalitesini oldukça düşürmüş. 

Diğer yayladağ ürünlerinde olduğu gibi: yanmama ve çabuk sönme gibi durumlar bunda da mevcut.
İçimi çok zor ve zahmetli. Çakmağın gazı bitti desem pek abartmış olmam. Yanmamak için adeta direniyor. Ben yakıyorum o sönüyor, yakıyorum inatla sönüyor, yakarken sönüyor. Yanmıyor... aaa!

Böyle yak sön yaparak çanağın yarısına ulaştığımda benim inat etmeme yenik düşüp kalan yarısında biraz olsun içim rutine giriyor. 
En son bölümde ise aşina olduğum tanıdık ve cılız bir ses duyar  gibi olup, uzaklardan el sallayan Bitlis ile selamlaşıyor ve bir daha içmemek üzere Yayladağ serisine bu kötü tecrübeyle veda ediyorum.

Bana göre Yayladağ ismi ile üretilen ürünlerin sorunları: 
  1. Alkol
  2. İçinde İzmir tütünü olması. (sigaralık tütün)
  3. Kalın flake kesim.
  4. Kötü preslenme. (Yanmamasının birincil sebebi budur.)
  5. Kötü paketleme.   
  6. Çok damarlı. (kibrit çöpü kalınlığında dal parçalarına rastlamak çok olası)





Paylaş:

0 yorumları oku:

Yorum Gönder

Pipo Sohbetleri Kitabı

Pipo Sohbetleri Kitabı
Yunus Bakihan Çamurdan

Satılık Pipolar

Yorumları Facebooktan takip et


Yorumlanan ürün sayısı toplam: 290
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...